Ważne informacje dla uczestników 9.Biegu Jońca

W piątek 5 kwietnia spotkamy się na 9. Poznańskim Biegu im. o. Józefa Jońca SP. Oto kilka ważnych i przydatnych informacji dla uczestników i dla opiekunów reprezentacji szkół dotyczących tego dnia i udziału w zawodach.

CENTRUM ZAWODÓW

znajduje się na terenie dużego przestrzennego boiska szkoły pijarskiej, od strony pętli PST. Przez centrum zawodów przebiega niemal cała krótka pętla trasy biegu. Zatem wszyscy będą mogli na bieżąco śledzić przebieg rywalizacji.

Dojście do centrum zawodów: od strony pętli PST bezpośrednio na boisko lub przez wejście główne i przez budynek szkoły, a także wejście bramą od ul. Stróżyńskiego.

Parkingi: w dniu biegu będzie otwarty nieodpłatny duży parking naprzeciwko pętli PST i tam prosimy, aby parkować samochody osobowe. Prosimy nie podjeżdżać pojazdami w pobliże budynku szkoły. Autokary można zaparkować tuż za przejazdem kolejowym od strony ul. Stróżyńskiego, blisko szkoły pijarów.

Grupa uczestników wraz z opiekunami powinna przybyć na zawody z dużym zapasem czasu (min. 70-80 minut przed startem) i w pierwszej kolejności niezwłocznie udać się do BIURA ZAWODÓW. Na listach startowych rozwieszonych w centrum zawodów należy odnaleźć swoją reprezentację i poznać numery startowe zawodników. Nasi wolontariusze zapewnią pomoc przychodzącym do centrum zawodów grupom. Opiekunowie ułatwią sobie zadanie, jeśli wcześniej sprawdzą lub wydrukują listę startową ze swoimi zawodnikami i ich numerami startowymi. Listy będą w czwartek opublikowane na stronie internetowej.

Poruszanie się w budynku szkolnym ułatwią Wam napisy i drogowskazy umieszczone na ścianach. Dzięki nim traficie do szatni, toalety, do centrum zawodów i na wystawę.

Mapka w pdf do pobrania tutaj

LISTY STARTOWE

Zostaną opublikowane w czwartek na stronie www.bieg-jonca.pl Każdy zawodnik na liście startowej powinien odnaleźć siebie i sprawdzić przydzielony numer startowy. Listy startowe będą rozwieszone na tablicach informacyjnych w centrum zawodów w pobliżu biura biegu.

BIURO ZAWODÓW,

czynne w piątek 5 kwietnia od godz. 8.30, znajduje się w oznaczonym namiocie na boisku szkolnym. W namiocie jest kilkanaście stanowisk wyznaczonych według numerów startowych. Należy grupą swoich zawodników podejść do właściwych stanowisk. Zawodnicy ustawiają się po odbiór pakietów startowych. Każdy zawodnik osobiście odbiera swój pakiet startowy, czyli torbę z upominkami, koszulkę, numer startowy i oznaczony numerem chip elektroniczny do pomiaru czasu. Chip zaraz po przebiegnięciu linii mety należy oddać w stanie nienaruszonym. W celu uniknięcia pomyłek i poprawnej weryfikacji zawodników opiekunowie nie odbierają grupowo pakietów startowych. Sprawdzony sposób przy odbieraniu pakietów przez młodsze dzieci stosowany przez niektórych nauczycieli: napisać każdemu dziecku na rączce jego numer startowy. Możecie skorzystać z tego pomysłu 😉

CHIP

jest przypisany indywidualnie do zawodnika. Każdy zawodnik musi go zamocować na bucie za pomocą sznurowadeł w sposób gwarantujący niezagubienie chipa, według instrukcji umieszczonej na zdjęciach w biurze biegu i w różnych miejscach centrum zawodów. Najlepiej jest, jeśli każdy zawodnik ma buty wiązane na sznurowadła. Jeśli zdarzą się buty na rzepy, wówczas do zamocowania chipa zapewniamy specjalne plastikowe paski samozaciskowe (pewne i szybkie), które będą do pobrania na stanowisku przy biurze biegu. Ważne, aby chip mocować na bucie lub w okolicy kostki, to zapewni odczyt impulsu na mecie. Nie wolno trzymać chipa w kieszeni. CHIP JEST ZWROTNY. KAŻDY ZAWODNIK JEST ZOBOWIĄZANY ODDAĆ NIENARUSZONY CHIP PO PRZEBIEGNIĘCIU LINII METY.

NUMER STARTOWY

jest obowiązkowym wyposażeniem zawodnika. W punkcie VI.6 regulaminu jest napisane:”Zawodnik ma obowiązek biegu z numerem startowym zamocowanym w widoczny sposób z przodu do koszulki”. Numer startowy każdy zawodnik odbiera w biurze biegu. Należy go przypiąć agrafkami w widocznym miejscu z przodu do koszulki poniżej nadruku. Agrafki zapewnia organizator. Opiekunowie drużyn szkolnych mają obowiązek dopilnowania, aby uczniowie startowali z numerami startowymi.

STREFA METY- MIEJSCE ODDANIA CHIPÓW

Po przebiegnięciu linii mety i otrzymaniu medalu zawodnik przechodzi do wygrodzonej strefy mety. Otrzymuje tam butelkę wody, zdejmuje chip z buta i oddaje do oznaczonego pojemnika. Następnie ma prawo opuścić strefę mety. Biegaczom pomogą wolontariusze. Stefa mety to także miejsce, w którym zawodnicy mogą odpocząć po swoim biegu.

Uwaga! Opiekunowie nie wchodzą do strefy mety, gdyż jest to miejsce przeznaczone wyłącznie dla zawodników. Na zawodników proponujemy oczekiwać przy wyjściu ze strefy mety.

PRZEBIERALNIE I TOALETY

znajdują się przy sali gimnastycznej w budynku szkoły (patrz: mapka). Dodatkowe toalety ustawione są na zewnątrz budynku szkoły (patrz: mapka). Przebieralnie nie służą do przechowywania odzieży i nie będą zamykane na klucz. Organizator nie zapewnia depozytu. Swoje rzeczy grupy składają w wybranym miejscu na uboczu na terenie zawodów, tak aby nie blokować ruchu po terenie. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy osobiste zawodników.

POSIŁEK

czyli darmową smaczną pomidorówkę dla każdego zawodnika i dla opiekunów grup zapewnia organizator. Bony na posiłek wydawane są w pakietach startowych oraz oddzielnie opiekunom w biurze zawodów. Smaczne i zdrowe przekąski będzie można także zakupić na stoisku w centrum zawodów.

WYSTAWA

– przygotowana w holu szkoły. Prezentuje postać patrona biegu, o. Józefa Jońca i jego dokonania. Zachęcamy do obejrzenia wystawy.

ROZPOCZĘCIE I PROGRAM ZAWODÓW

O godz. 10.30 odbędzie się ceremonia otwarcia biegu z udziałem zaproszonych gości. Wszyscy uczestnicy zachowują godną postawę w związku z faktem upamiętnienia Patrona biegu i wszystkich ofiar katastrofy samolotowej pod Smoleńskiem.

Uczestnicy startują w biegach w swoich kategoriach wiekowych według programu minutowego. Przydział do kategorii wiekowej zależy od roku urodzenia zawodnika, a nie od klasy, do której chodzi uczeń. Prosimy zwrócić na to szczególną uwagę i dopilnować, aby uczniowie nie pomylili biegów. W przypadku pomyłki wynik zawodnika nie zostanie zarejestrowany.

Program minutowy w tegorocznym biegu jest zmieniony w porównaniu z wcześniejszymi edycjami. W tym roku rywalizację rozpoczną  zawodniczki i zawodnicy z kategorii młodzieżowych, a nie jak w poprzednich latach- najmłodsi biegacze. Młodsi będą ścigać się w drugiej części imprezy. Wcześniej niż dotychczas odbędzie się także bieg główny na 3 km. Prosimy dokładnie zapoznać się z programem zawodów.

W  punkcie informacyjnym działającym przy biurze zawodów każdy opiekun może otrzymać program i mapę zawodów.

FAIR PLAY

Przypominamy i zobowiązujemy wszystkich zawodników do zachowania i współzawodnictwa według reguł fair play, zwłaszcza w trudnych i pełnych emocji momentach startu do biegu. Opiekunów prosimy o pouczenie swoich zawodników w tym zakresie. Nad prawidłowym przebiegiem rywalizacji będą czuwać sędziowie. Sędzia główny zawodów w uzasadnionych przypadkach może podjąć decyzję o dyskwalifikacji zawodnika naruszającego przepisy zawodów. Podczas zawodów obowiązują przepisy PZLA.

WOLONTARIUSZE i ORGANIZATORZY. SŁUŻBA PORZĄDKOWA.

Wolontariusze ubrani w koszulki pomarańczowe z nadrukiem graficznym biegu lub w kamizelki odblaskowe – wyznaczeni do pełnienia różnych zadań, zawsze chętnie pomogą uczestnikom, opiekunom i udzielą informacji.

Wszystkich prosimy o stosowanie się do poleceń służb porządkowych.

TRASY

– są to trasy biegu przełajowego. Start wspólny przy dużej liczbie zawodników jest trudny i wymaga zachowania szczególnej uwagi i ostrożności oraz zasad bezpieczeństwa. Trasy na niektórych odcinkach są wąskie, o różnorodnym podłożu i różnych naturalnych elementach terenowych. Trasy na całej długości będą wytaśmowane, każdy bieg poprowadzi pilot na rowerze.

WYNIKI

będą publikowane na bieżąco podczas imprezy tak szybko, jak to będzie możliwe i wywieszane na przygotowanych tablicach.

BIEGNĘ DLA ADAMA

to akcja charytatywna, która ma na celu wsparcie kosztownej rehabilitacji siedemnastoletniego sportowca, który doznał urazu kręgosłupa. Każdy może wziąć udział w akcji poprzez wykupienie za 5 zł cegiełki- karty Biegnę dla Adama. Wolontariusze akcji Charytatywnej będą rozprowadzać cegiełki na specjalnym stoisku oraz na terenie miasteczka biegowego. Z kartą-cegiełką przypiętą do koszulki na plecach można wystartować w swoim biegu. Dodatkowy charytatywny Bieg dla Adama odbędzie się na zakończenie imprezy około godz. 14.20, w tym  biegu może wziąć udział każdy. Opiekunów prosimy, aby wcześniej powiedzieć swoim zawodnikom o akcji Biegnę dla Adama oraz zachęcić do uczestniczenia w niej i wsparcia sportowca.

Facebook

Ruch rzeźbi umysł, serce i ciało