• Organizator

    Zespół Szkół Zakonu Pijarów
    im. św. Józefa Kalasancjusza
    w Poznaniu Więcej

  • Trasa

    biegu w roku 2014 - mała i duża pętla. Dokładne mapki Tutaj

  • Regulamin

    z 2014 r. Nowy regulamin jest w opracowaniu. Kliknij

  • Galeria 2014

    Kadry z przygotowań, z biegów i z dekoracji zawodników 4. Biegu Jońca uchwycone przez sześciu fotografów. Prawie 1000 zdjęć! Zobacz

List 3. Przemeblowanie

Droga Redakcjo.

Ja, godzina 7.20
Ja, godzina 7.20

Po przemeblowaniu trudno się połapać gdzie co jest. Zwłaszcza gdy nie chodzi o meble tylko o porządek dnia. Jeszcze potrwa zanim się sam przyzwyczaję do nowego rozkładu zajęć, a wraz ze mną reszta domowników…
Wedle Waszych wskazówek marsz przeplatam biegiem. Pół godziny jest moje. Dziś spróbowałem te pół godziny znaleźć rano. I znalazłem o siódmej. Co prawda dziwiły się moje dzieci, że kanapki do szkoły szykują sobie same. Dziwił się mój pies, że wychodzę z domu bez niego. Dziwili się kierowcy czekający w korku, że idę w nocy do lasu (dopiero zaczynało świtać) zamiast siedzieć w aucie jak oni. Dziwiła się nawet sarna na leśnej ścieżce. A najbardziej dziwiłem się ja sam i moje lenistwo…
Ale wiecie co… Jakoś wcale mi to nie przeszkadza.

Pozdrowienia dla wszystkich.
Roman

PS. Powiedzcie mi proszę, jaka pora dnia jest do biegania lepsza: czy wieczorem, po pracy, czy rano przed pracą? A jeśli rano, to czy przed bieganiem można coś lekkiego wrzucić na ruszt, czy lepiej na głodniaka?

Romanie
Rano, czy wieczorem?
Każda pora na bieganie ma swoje zalety i wady – która jest lepsza dla Ciebie? To zależy od Twoich priorytetów, pracy i planu dnia. Organizm zaadaptuje się niemal do każdej pory treningowej. Zaobserwuj, czy lepiej czujesz się, gdy po porannym bieganiu mózg jest dotleniony, gotowy do pracy, czy wolisz wieczornym bieganiem rozładować napięcia z pracy lub też ułożyć sobie plan na następny dzień. Jednym słowem: obojętne, bylebyś tylko pobiegł :-)

Jeść czy nie jeść?
Rano: Przy Twoim 30-minutowym marszobiegu, śniadanie nie jest konieczne. Po nocy poziom insuliny jest niższy, co ułatwia dostęp do tkanki tłuszczowej, ale znacznie szybciej odczujesz zmęczenie.
Jeśli masz zamiar biegać na czczo, wypij szklankę wody, ale po biegu koniecznie coś zjedz w ciągu 30 minut. Jeśli nie chcesz biegać na czczo zjedz lekkostrawny posiłek (np. białe pieczywo z miodem lub dżemem, banan) i również wypij szklankę wody.
Wieczorem: posiłek po skończonym treningu obowiązkowo.

Pozdrawiamy i czekamy na następne listy :-)
Redakcja

Facebook

Ruch rzeźbi umysł, serce i ciało